ارتقاي سيستم نظارتي بر اتوبوس‌هاي درون شهري سنندج
نوشته شده توسط : سوران زندی

مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري سنندج خبر داد:
ارتقاي سيستم نظارتي بر اتوبوس‌هاي درون شهري سنندج

خبرگزاري کرد نیوز: مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري سنندج با اشاره به خدمات گسترده اين ناوگان گفت: خدمات بهتر نيازمند نظارت بيشتر است كه اين مهم با كنترل اينترنتي محقق خواهد شد و به زودي در سنندج مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

كمال سبحاني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کرد نیوز در سنندج اظهار داشت: آمار جمعيت ساكن با جمعيتي كه از ناوگان حمل و نقل عمومي سنندج استفاده مي‌كنند، متفاوت است.
وي افزود: روزانه جمعيتي از روستاها به داخل شهر مي‌آيند كه دست‌كم از امكانات ناوگان اتوبوسراني استفاده مي‌كنند و اين موضوع سبب افزايش استفاده از اين ناوگان شده به گونه‌اي كه روزانه 60 تا 62 هزار نفر توسط اتوبوسراني سنندج جابه‌جا مي‌شوند.
سبحاني تعداد اتوبوس‌هاي موجود در شهر را 151 دستگاه اعلام كرد كه البته 39 دستگاه آن فرسوده‌اند و طبق برنامه‌ريزي صورت‌گرفته‌ آنان را از رده خارج و اتوبوس‌هاي جديد را جايگزين مي‌كنيم.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري سنندج گفت: در حال حاضر بيش از 60 درصد از ناوگان اتوبوسراني شهر سنندج به بخش خصوصي واگذار شده، كه از ساعت 6 صبح تا 10 شب همراه با ساير اتوبوس‌ها به سرويس‌دهي شهروندان مي‌پردازند.
سبحاني يكي از مزيت‌هاي مشاركت بخش خصوصي در سازمان اتوبوسراني را كاهش هزينه‌هاي تحميلي به ناوگان اتوبوسراني ذكر كرد و افزود: بر اساس دستورالعمل اعلام شده، يك اتوبوس در اختيار يك فرد قرار مي‌گيرد و در خطوطي كه در سازمان اتوبوسراني مشخص مي‌كند با نرخ مصوبه شوراي شهر هزينه‌هاي حمل و نقل مسافر را به صورت نقدي دريافت مي‌كند و خود فرد هزينه‌هاي تعمير و نگهداري را متقبل مي‌شود.
وي افزود: وقتي كه بخش خصوصي متولي ناوگان حمل و نقل در بخش اتوبوسراني ميشود، طبيعتا با توجه به مالكيت شخصي بر اتوبوس به صورت جدي‌تري از آن نگهداري مي‌كند.
سبحاني سهم سازمان را از مجموعه حمل و نقل عمومي شهر 40 درصد اعلام كرد و گفت: نرخ بليط اتوبوس‌هاي درون‌شهري سنندج نسبت به ساير نقاط كشور پايين است.
وي به جايگزين شدن بليت الكترونيكي به جاي بليت كاغذي اشاره كرد و گفت: سه باجه بليت الكترونيكي در پارك‌سوار ناصر خسرو از ارديبهشت‌‌ماه براي ارائه كارت بليت الكترونيكي فعاليت مي‌كنند كه اين باجه‌ها به زودي در ميدان انقلاب و ميدان آزادي نيز راه‌اندازي مي‌شود.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني سنندج يكي ديگر از برنامه‌هاي سال جاري را كنترل و مكان‌يابي اتوبوس‌ها توسط سيستم اي دبليو ال از طريق اينترنت عنوان كرد، كه اين كار در راستاي نظارت بيشتر بر اتوبوس‌ها و مكان‌يابي و خارج نشدن از خطوط و معطل نماندن مسافران صورت مي‌گيرد.




:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
کامران در تاریخ : 1390/4/1/3 - - گفته است :
واقا اگر این طور بشه جالبه


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: